מה זה פשפש המיטה ?

הוא חרק ממשפחת הפשפשיים. הפשפשים בעלי גלגול חסר הכולל שלוש דרגות: ביצה, נימפה ובוגר. פשפשי המיטה הם טפילים חיצוניים,
.הדברת פשפש המיטה מצריכה חיפוש יסודי והדברה משולבת הכוללת שאיבה ניקוי בקיטור ולבסוף הדברה כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר

הפשפשים פעילים בעיקר בלילה. במהלך היום הם מעדיפים להסתתר בקרבה למקום בו ישנים אנשים (במרחק של 2 מטר ולעיתים יותר). צורתם השטוחה מאפשרת להם להיכנס לתוך בקיעים קטנים במזרנים, ארגזי אחסון, מיטות לוחות, ושקעי חשמל. לפשפשי המיטה אין קנים כשם שיש
לנמלים ולדבורים, אך נטייתם היא להתקבץ באופן טבעי במקום מסתורם.

עקיצת פשפשיםאיפה נמצאים פשפשי המיטה?

נקבת הפשפש מטילה במהלך חייה כמאות ביצים, מספר ביצים בכל פעם. הן נמצאות בחריצים של מסגרות מיטה, רצפה, קירות ובמקומות נוספים בבית. כאשר מזג האוויר קריר הביצים מתכסות בחומר דביק הגורם להן להידבק לכל עצם בו הן נוגעות. הביצים אינן מופקדות במקום בו הטמפרטורה נמוכה מעשר מעלות צלזיוס. הביצים תבקענה בדרך כלל תוך שישה עד שבעה עשר ימים, אך בטמפרטורה נמוכה אפשר ותבקענה גם תוך כעשרים ושמונה ימים.
פשפשי המיטה הצעירים (הקרויים נמפה) עוברים שינוי הדרגתי בין חמישה שלבים. הגלמים משירים את הזיפים הקטנים שעל גופם חמש פעמים עד הגיעם לבגרות ותקופת הגולם נמשכת כשישה שבועות. כל שלב בנימפה נמשך בין 4 ל-6 ימים. כל מחזור חיים יכול לנוע בין חודש וחצי (בטמפרטורה של 25 מעלות) לארבעה חודשים (בטמפרטורה של 18 מעלות). באקלים חם הם עשויים להתרבות לשלושה דורות בשנה.
פעילות נימפות ובוגרים קיימת לרוב בטמפרטורה של 13-15 מעלות. ב-36-37 ההתפתחות נפסקת ונקודת התמותה היא ב-44-45 מעלות.

בתמונה ניתן לראות ביצי פשפש מיטה 
איך נמנעים מפשפשים?
פשפשי המיטה מועברים לרוב על ידי מטענים, אביזרי שינה ושאר רהיטי חדרי שינה. ניתן למזער את הסיכויים להבאת פשפשים מן החוץ למקום הלינה על ידי נקיטת האמצעים הבאים:
בזמן מסע - עוד לפני בדיקת המלון, מומלץ לבדוק היטב את המזרנים. להסיר בזהירות את הסדינים, ולבחון את אזור ראש המיטה. לאחר מכן יש לבחון את שני צידי המיטה וכמו כן את לוחות המיטה. אם באחד ממקומות אלו ניתן להבחין בחרקים כלשהם – ככל הנראה אלו הם פשפשי המיטה.
לפני שמכניסים רהיט מהרחוב או ממקום אחר, יש לבדוק אותו היטב.

איך הגיעו הפשפשים ?

מדענים משערים כי הפשפש מלווה את האדם עוד מתקופת השהיה במערות. כיום ניתן למצוא במערות פשפשי עטלפים, שהם קרובי משפחה של פשפשי המיטה. התפוצה של פשפשים נבלמה במדינות שבהן השתמשו בדי-די-טי. בשנים שלאחר הפסקת השימוש בעולם בחומר זה, נרשמה עליה בתפוצת הפשפשים. מאז שנות ה-90 נרשמה עליה משמעותית בתפוצת הפשפשים בצפון אפריקה, אירופה, אוסטרליה ואף בישראל. בסקרים שנעשו בישראל על ידי המשרד להגנת הסביבה התברר כי חלה עליה דרמטית בתפוצת הפשפש בשנים 2008-2006.

מה הסימנים של פשפש המיטה?

סימנים הבולטים לנוכחותם של הפשפשים הם סימני כתמי דם וצואה זעירים על הסדינים. הם מופיעים כקבוצה של נקודות שחורות ויראו על
מזרנים, בצדם החשוך של רהיטים או במקומות אחרים בהם מסתתרים פשפשים.

סימני פשפש המיטהממה ניזונים פשפשי המיטה?

פשפשי המיטה ניזונים בעיקר מדמם של בני האדם. לאחר שהם מוצציםאת הדם הוא מועבר הישר אל קיבתם. הם ניזונים בעיקר בשעות
הלילה בשעות המאוחרות, אך עשויים לעקוץ גם ביום. הפשפשים ניזונים ברגע שהם מוצאים לעצמם פונדקאי.
במשך שלוש עד חמש דקות ועוזבים.

איך מדבירים פשפש מיטה?

הדברת פשפשי המיטה מתבצעת בכמה שיטות שונות שביחד נקראים הדברה משולבת.

שימוש בקיטור יבש באופן ישיר, מומלץ להשתמש במכשיר מקצועי ויעיל כדי להגיע למקומות צפופים ולסדקים. טיפול בבגדים נקיים להכניס למייבש כביסה ב-60 מעלות לאחר ההדברה. שימוש בשואב אבק. טיפול משולב הכולל שואב אבק, קיטור, ריסוס, כיסויי מזרן ייעודיים ואנוקסיה הוא העדיף ביותר וייתן אתה תוצאה הטובה ביותר.


צרו איתנו קשר ואנו נפתור לכם את בעיית הפשפשים
*